Rejlers är ett nordiskt teknikkonsultföretag som grundades 1942 av Gunnar Rejler i Småland. Utgångspunkten för den nya visuella identiteten var den nya strategin och visionen för Rejlers – ”Home of the Learning Minds”.
Grundat i ”Open Source Culture”, en av Rejlers nya värderingar, inleddes en öppen dialog i sociala kanaler för att hitta Rejlers framtida visuella uttryck och varumärkeskänsla under #newrejlers och #transparencyday. Processen landade i designspåret Open, en uppdatering av varumärket och en anpassning till den nya visionen.
Den nya identiteten har medvetet designats för att upplevas som något ”nytt” och som en stor förändring. Ett mål har varit att attrahera nya anställda och kunder samt kännas som en energiinjektion för befintliga kunder och internt. Samtidigt finns element som känns igen och kopplar bakåt.
Det fortsatta arbetet har handlat om att implementera designen, få identiteten att genomsyra hela organisationen och användas dagligen av företagets över 2000 anställda. Externt har det resulterat i annonskampanjer, ny webb, företagspresentation och marknadskommunikation. Nu senast en satsning digitalt, Rejlers Play, med nya ”Head of Learning” Jesper Börjesson från TV4-nyheterna.