Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar

Som alla företag med en global närvaro, så behöver dataspelsbolaget Embracer Group en policy som hjälper dem att minimera risker och som säkerställer att verksamheten bedrivs enligt lagar och regler. Och den policyn behöver kommuniceras på ett bra sätt.

Därför tog vi fram ett kreativt koncept för att kommunicera deras Compliance Code. Alla 18 delar av koden paketerades om till små animationer, inspirerade av spelkaraktärer i retrostil med åttabitars-grafik.

Att balansera den kreativa idén med den inneboende tyngden av innehållet var fokus under den kreativa utvecklingsfasen. Också att alla – oberoende av geografisk hemvist – skulle kunna känna igen sig i och ta till sig koden. Därför delades testplatsen innan lansering med en utvald grupp internt för att få feedback och se till att animationer och innehåll mottogs väl.

För att testa sig själv utvecklades också ett för internt bruk, enklare fråga-svar-spel. Spelet gör det möjligt för Embracer Group att förstå hur många av de anställda som har läst koden och slutfört spelet.