Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Vinst

Utmaning
ÅF är ett ingenjörs- och designföretag inom energi, industri och infrastruktur. Under 2017 sjösatte ÅF en ny strategi och en ny profil. Den viktigaste utmaningen var att beskriva den nya strategin på ett intresseväckande och pedagogiskt sätt. Dessutom ville man integrera hållbarhetsinformationen och låta hela produkten granskas av revisorer.

Strategi och hållbarhet i fokus
För att verkligen låta strategin komma fram och ta plats utgör den strukturen för årsredovisningen. De olika kapitlen beskriver både vad som är ÅF:s ambition med strategin och konkreta aktiviteter under året som gått.

Hållbarheten är integrerad i hela rapporten, och som komplement finns ett kapitel med hållbarhetsnoter där läsaren kan fördjupa sig i data och styrning av hållbarhet.


”Narva har ett pragmatiskt arbetssätt som passar oss väldigt bra. Vi har höga ambitioner för all vår kommunikation och vi värdesätter partners som både lyssnar och utmanar oss.”

Cathrine Sandegren
Corporate Communications Manager

Resultat
Resultatet är en både luftig och innehållsrik redovisning med ett tydligt fokus på hur ÅF ska utvecklas framåt med hjälp av den nya strategin. Formspråket är sobert och de många bilderna befolkas av ÅF:s egna medarbetare.

I webbversionen förstärks känslan ytterligare bland annat genom videomaterial.

Du hittar PDF-versionen av årsredovisningen 2017 här.