Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Spaning
Tävling
Vinst
Göran Hägglund nominerad som Sveriges viktigaste influencer

Vem är Sveriges tyngsta influencer i PR-världen?

Göran Hägglund har nominerats till utmärkelsen som Sveriges viktigaste influencer i PR-världen. Tävlingen som heter Cision PR Influencer Award 2018 delas ut på Spinn-galan den 22 november. Förra året gick priset till Viktor Frisk.

Varför skulle du vara en värdig vinnare?
– Det är förstås otroligt svårt att jämföra olika personer på det här viset. Jag ser nomineringen mest som en kul grej och jag är glad över att bli nämnd i samma sammanhang som många begåvade personer, säger Göran Hägglund.

Vem tycker du är en skicklig påverkare i sociala medier?
– Det finns förstås väldigt många inom olika sektorer. Jag gillar till exempel @owenil på TT som gör en folkbildande gärning. Jag uppskattar @A_Sokolnicki, läser med nöje @Barrling och följer hockeyskvaller genom @MrMadhawk.

Twitter eller Instagram?
– Varför välja? Jag tycker båda kanalerna har en roll att spela.

Har du något råd till den som vill påverka andra genom sociala medier?
– Var aktiv. Mejsla ut en profil i form av tilltal eller ämnesval. Skriv om det som du själv gillar.

Årets nominerade
Göran Hägglund
Seher Yilmaz
Simon Strand
Fredrik Pallin
Deeped Niclas Strandh
Matti Palm
Jerry Silfwer
Elin Ahldén
Stefan Ronge
Karin Londré
Karin Bäcklund
My Söderholm
Daniel Redgert
Julia Mjörnstedt Karlsten
Roshi Hoss
Rebecca Weidmo Uvell
Tobias Sikström
André Assarsson
Brit Stakston
Staffan Dopping

Om tävlingen
Nomineringarna tas fram med hjälp av Cisions egna rankningsmetod över inflytande i digitala nyhetsmedier och sociala medier. Arbetet med att utse de nominerade börjar tidigt under hösten genom att tar fram en lista över inflytelserika personer inom PR och kommunikation. Då utgår man ifrån en mängd parametrar så som antal följare i sociala medier till spridning av innehåll och mediesynlighet. Varje parameter viktas sedan noggrant och möjliggör en sortering för att få fram de personer som under året haft störst inflytande.