Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Spaning
Tävling
Vinst

Två kampanjer från Narva finalister i SABRE Awards

Narva är i final i SABRE Awards med inte mindre än två kampanjer: ”Skrei360” för Norges sjömatråd och ”Om jag var socialminister” för Barncancerfonden.

”Skrei 360” handlar om att sätta fisken skrei på kartan. Den norska fiskenäringens marknadsföringsorgan – Norges sjömatråd – behövde kommunicera historien om skrei på ett nytt och engagerande sätt. Skrei är norsk torsk när den är som bäst och fiskas mellan januari och april. En viktig del i uppdraget var att öka preferensen för det norska ursprunget och kommunicera att skrei kommer från världens mest hållbara torskbestånd.

Läs mer här

”Om jag var socialminister” är en kampanj som belyser hur bristen på resurser inom barncancervården skapar stress hos sjuka barn, deras familjer och vårdpersonal. Med tre barncanceröverlevares berättelser och upplevelser som bärande strategi skapades stor uppmärksamhet och viral spridning som banade vägen för ett möte med socialminister Annika Strandhäll.

Kampanjen belönades nyligen med dubbla guld i Polaris Awards och ett brons i Stora PR-priset.

Läs mer här