Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden.
Narvas ambition att driva den digitala omställningen inom årsredovisningar resulterade i hela fyra nomineringar i kategorin Information Årsredovisning – Digital. Här dominerade Narva och tog hem guld tillsammans med Kungsleden för deras webbårsredovisning och silver tillsammans med SEB för deras webbårsredovisning.
”Kombinationen av Narvas expertis inom design, webb och IR-kommunikation gör oss väldigt starka inom detta område vilket vi nu ser resultatet av. Vi ser också framåt att denna typ av produkt har potentialen att leva längre än den klassiska trycksaken samtidigt som man kan nå fler målgrupper. Mediet gör sig ju också väldigt bra för spridning i andra kanaler.”
Erika Wessman, chef för Team Marketing
I kategorin Information Årsredovisning – Noterade bolag hade Narva totalt tre nominerade bidrag. Där var det Elanders som tog hem guldet med motiveringen ”För ett gediget hantverk med färgharmoni och detaljomsorg som gör sifferexercisen till en pedagogisk- och ovanligt trevlig resa.”.
”Vårt uppdrag som kreativ partner är att våga utmana våra kunder och att ständigt pusha ett steg till i både idé och design. För att kunna göra det så krävs det självklart mod och förtroende från kundens sida. När vi spänner bågen och samtidigt är lyhörda så skapar det resultat i världsklass.”
Jessica Lindhoff, chef för Team Visual
Fakta om Svenska Designpriset
Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning, kommunikation och inom liknande kreativa områden. Tävlingen är indelad i Redaktionell, Information, Identitet, Reklam, Digital, Bild och Event med vardera underkategorier. Sammanlagt blir det trettiofem olika tävlingskategorier samt Juryns pris, Årets Våghals och Årets Designer.