Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst

Träffsäker digital kampanj för Bayer

Läkemedelsbolaget Bayer ville sätta fokus på benartärsjukdom. Lösningen blev ”Sätt fingret på bensmärta”, en framgångsrik digital kampanj från Narva. Resultaten av kampanjen har överträffat alla förväntningar.

Bayer vet att många patienter och anhöriga upplever svåra besvär och en känsla av hopplöshet – att det inte går att göra något.

Huvudbudskapet i kampanjen handlar om att söka behandling och kontakta sin läkare innan sjukdomen fortskrider. Ont i benen – gör ont i hjärtat

I kommunikationen ska både patienter och anhöriga känna igen sig. Med kunskap och att visa att man förstår situationen – och beskriver en möjlig lösning.

Kampanjen är i digitala medier men även i andra kanaler. Behovsgruppernas kanaler har noga analyserats och kampanjen har utvecklats och anpassats efter det.