Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Socialministerns löfte i SABRE Awards-final

Narva är i final i SABRE Awards med kampanjen Socialministerns löfte för Barncancerfonden – en kampanj med målet att stärka förutsättningarna för svensk barncancervård. Kampanjen är en av fem finalister i kategorin Integrated Marketing.

De övriga finalisterna är:

• BVG x adidas – The Ticket-Shoe — Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) with Jung von Matt AG and GUD.berlin and achtung!
• The Right Start — JOHNSON’S with Memac Ogilvy
• We Make Noise for A Silent Disease — 1. Hellenic Association for The Study Of Liver & 2. Hellenic Liver Patients Association “Prometheus” with Phocus
• Window To The Future — Julius Bär with Farner Consulting AG

Allt började med att barncanceröverlevarna Freja, Isak och Axel skrev brev till dåvarande ministern Annika Strandhäll och berättade vad de skulle göra för barncancervården om de var socialministrar.

Barnens berättelser blev virala och nådde socialministern som bjöd in barnen att praktisera som socialministrar för en dag. Tillsammans med Barncancerfonden framförde barnen vad som behövs för en tryggare vårdsituation för cancersjuka barn. Budskapet om behovet av utökade resurser gick fram. Socialministern utlovade en satsning om 2 miljarder kronor på cancervården, med barncancervården som ett prioriterat område.

Inför det stundande riksdagsvalet 2018 ville Barncancerfonden påverka övriga partier att ställa sig bakom socialministerns löfte för att säkerställa att de utlovade två miljarderna skulle komma cancervården till gagn oavsett politisk färg på den kommande regeringen.

Läs mer här:
https://narva.se/case-studies/barncancerfonden-socialministerns-lofte/