Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Så kommunicerar du med färg i bild

Att kommunicera och nå ut med ett budskap i dagens mediebrus är en utmaning. Många bitar ska falla på plats för att lyckas.

Varje dag tar vi emot mängder av reklam och användandet av AdBlocks ökar. En tydlig indikation på en vida utbredd reklamtrötthet. Företagens marknadsföring måste därför i allt högre grad fokusera på kvalitet istället för kvantitet. Mottagaren vill ha anpassad reklam utifrån de egna behoven och dessutom vid rätt tillfälle.

Innehåll är med andra ord viktigare än någonsin. För att nå ut med ditt budskap till rätt målgrupp krävs det att innehållet uppfattas som unikt. Med en talande bild och intresseväckande copy har man kommit en bit på väg. Med rätt färger som förstärker budskapet och väcker känslor, ökar chanserna att lyckas. För att öka igenkänningen och bygga relationer långsiktigt, behöver färgerna som används i kommunikationen också vara associerade till varumärket.
Vill du ha hjälp med att nå ut till dina kunder med rätt innehåll? Kontakta oss.

Lär mer om hur färger påverkar våra känslor.