Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Inför valet
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samarbete
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar

Plantagen och Narva i nytt samarbete

Plantagen har upphandlat PR-byrå under hösten och nu står det klart att Narva får jobba med Nordens härligaste växthus.

Plantagen har nyligen inlett en stor varumärkesresa med syfte att bredda bilden av varumärket och tydliggöra sin vision. En viktig del i strategin är att satsa mer på PR och man inledde därför under hösten en upphandling av en PR-byrå för strategiskt och operativt stöd. Valet föll på Narva.

– Vi vill ha en samarbetspartner som utmanar våra tankar kring kommunikationen och det gör Narva. De har fört ett klokt resonemang om vår varumärkesresa och har djup kunskap i hållbarhetsfrågor. De kompletterar oss på Plantagen på ett bra sätt och vi har förutsättningar att göra ett jättebra jobb tillsammans, säger Charlotte Gjone, kommunikationschef på Plantagen.

Plantagen har 130 butiker i Norden, varav ett 40-tal i Sverige. I butiker och e-handel finns ett brett sortiment för uteliv, odling och trädgård.

– Det ska bli otroligt roligt. Plantagen jobbar professionellt med kommunikation, har ambitiösa mål och högt i tak, säger Hanna Nordh, seniorkonsult på Narva. Intresset för växter och odling är jättestort i Sverige, inte minst kopplat till välmående, så det finns många aspekter att jobba med.

Samarbetet har inletts med produktion av Plantagens års- och hållbarhetsredovisning för 2021. Vid årsskiftet sätter det löpande samarbetet för den svenska marknaden också i gång.