Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Inför valet
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samarbete
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar

Nytt rekordår för Narva

När Narva stänger böckerna och sammanfattar året gör man det med större efterfrågan på marknaden, flera nya kunder och stark tillväxt inom samtliga expertområden. Både omsättning och byråintäkt visar de högsta siffrorna någonsin.

Under räkenskapsåret 20/21 ökar Narva sin omsättning till 109 MSEK, en ökning på omkring 10% från föregående år. Även resultatet är starkare för innevarande år – 10,6 MSEK jämfört med 10 året innan. Byrån har under året fått en ny ledarduo på plats i Frida Dahlgren, vd, och Johannes Zetterlund, vice vd.

– Narva har gått igenom de senaste två åren utan att vare sig permittera eller ta emot statligt stöd, vilket visar på relevansen i vårt erbjudande. Vi har en stark kultur där vi kavlat upp ärmarna och löst situationen som ett team, säger Frida Dahlgren, vd.

En tydligare profilering av byrån har banat vägen för en stark tillväxt av nya kunder. Affärerna växer inom samtliga expertområden, men störst ökning syns inom hållbarhet och hälsa.

– Kapitalmarknaden ställer allt större krav på transparens och hållbarhet – bland annat drivet av EU:s taxonomi för hållbara investeringar. Samtidigt ökar förväntningarna i hela samhället på att företag ska agera hållbart vilket skapar spännande utmaningar och möjligheter för oss och våra kunder, säger Johannes Zetterlund, vice vd.

Under hösten har Narva också sett en stark tillväxt i mer renodlade insikts- och analysuppdrag och rustat organisationen för fler sådana uppdrag framöver.

– Vi jobbar med allt fler projekt där insikt och analys är i fokus, vilket passar oss bra. Vi utvecklar ständigt vår expertis och i vårt erbjudande idag är det alltmer centralt. Vi tror att en kombination av tydlig expertkunskap, fokus på analys och strategi samt en hög kreativ nivå är receptet för framtiden, avslutar Frida Dahlgren.

Bokslutet omfattar tolv månader från oktober 2020 till september 2021. Narva består av Narva Communications AB och dotterbolaget Narva Heart Communications AB. Narva ägs av Aller Media AB och ingår i det nordiska byrånätverket Ahead Group. 

Nyckeltal 
Omsättning: 109 mkr (98 mkr)
Byråintäkt: 95 mkr (87 mkr)
EBITA: 10,6 mkr (10 mkr)