Det finns flera förklaringar till detta: Vi har skapat breda lösningar för våra kunder som är strategiska och affärskritiska. Våra samarbeten med stora börsbolag och kunder inom hälsoområdet har fortsatt att växa. Vi har vunnit nya kunders förtroende som exempelvis Unilever och Schneider. Grunden för allt detta är ett starkt team som gjort en stark arbetsinsats.
Omsättningen uppgick till 98,2 (97,3) miljoner kronor, byråintäkten till 87,1 (85,3) miljoner kronor och resultatet före skatt (EBITA) till 9,9 (11,0) miljoner kronor.
Narvas expertis inom hållbarhet har varit avgörande för den starka prestationen. Företag behöver hjälp att analysera sin hållbarhetseffekt, utveckla nya hållbarhetsstrategier och kommunicera med omvärlden och kunder om detta.
Starkt utfall i tävlingar
Vi har visat att vi skapar resultat i världsklass genom många framgångar i svenska och internationella tävlingar.
”The Patients Parliament” för Novartis vann guld i SABRE Awards EMEA och belönades också som en av världens 40 bästa kampanjer under det gångna året.
Narva var också en av de mest nominerade byråerna i tävlingarna Svenska Designpriset och Publishingpriset.
Dessutom var vi återigen en av tre finalister i internationella SABRE Awards i kategorin Nordic Consultancy of the Year.
Bokslutet omfattar tolv månader från oktober 2019 till september 2020. Narva består av Narva Communications AB och dotterbolaget Narva Heart Communications AB. Narva ägs till majoritet av Aller media AB och ingår i det nordiska byrånätverket Ahead Group som ägs av Aller media.