För att öka kännedomen om BLING, och därigenom attrahera fler framtida entreprenörer, behövs en tydligare kommunikation och framtoning. På så sätt kan BLING nå ut bredare med information om verksamheten som bygger på de fyra hörnstenarna opinionsbildning, empowerment, inkubation och acceleration.
– Vi tar hjälp av Narva för att nå ut bredare med våra budskap till entreprenörer, investerare och beslutsfattare. Tillsammans med partners och medlemmar utmanar vi strukturella hinder, fördomar och normer kring entreprenörskap, säger Deqa Abukar, medgrundare till entreprenörsnätverket BLING.
För Narva är entreprenörskap och social hållbarhet viktiga frågor. Samtidigt har bristen på mångfald inom kommunikationsbranschen sedan länge varit en utmaning. Genom partnerskapet får Narva möjlighet att nå ut till BLINGs nätverk av talanger vilket kan skapa nya spännande förutsättningar.
– BLINGs verksamhet är både spännande och oerhört viktig. De tar ett nytt grepp på entreprenörskap och vänder på perspektiven när det kommer till innovation och konkurrenskraft. Vi är stolta och glada över att få vara med på deras resa, säger Frida Dahlgren, VD på Narva.
Om Narva
Narva är en ledande kommunikationsbyrå med expertis inom hållbarhet, hälsa och life science, finansiell kommunikation och påverkan. Vi hjälper kunder med att skapa effektiv och nyskapande kommunikation som bygger starka varumärken. Vi är 70 medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Läs mer på www.narva.se
Om BLING
BLING jobbar för ett inkluderande, innovativt och konkurrenskraftigt näringsliv på lika villkor – ett näringsliv som speglar den mångfald som finns i samhället. Vi vänder oss till personer som har idéer men saknar tillgång till de nätverk och sammanhang som behövs för att kunna förverkliga dem. Vi behövs för att demokratisera svenskt näringsliv. Läs mer på www.blingstartup.se
Kontaktperson
Johan Gómez de la Torre, teamchef och kommunikationskonsult på Narva
Johan.gomezdelatorre@narva.se
0706–178320