Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Spaning
Tävling
Vinst

Narva växer inom datadrivna kampanjer

Datadrivna kampanjer har sina rötter i politiska kampanjer. På Narva arbetar vi med att skapa nya användningsområden för kommersiella aktörer som vill sälja mer eller påverka opinioner.

– Intresset är stort. Nyligen har vi vunnit ett antal större uppdrag inom området och vi har genomfört två fullsatta frukostseminarier här på Narva, säger Jimmy Larsson, chef för Narvas grupp som arbetar med marketing och digitala kampanjer.

Inbound marketing är en datadriven approach till marknadsföring som attraherar individer till ett varumärke och konverterar dem till långvariga kunder. Samma logik går att tillämpa på andra områden, exempelvis public affairs, investor relations och hållbarhetskommunikation.

– Vårt erbjudande bygger på tre pelare. Den första är förmågan att analysera och förstå målgruppernas behov. Detta är kommunikationsbyråernas traditionella hemmaplan och vår erfarenhet här är marknadsledande. Den andra är hur man skapar kommunikativa koncept som fungerar i breda kampanjer för både förtjänade, egna och köpta kanaler. Och det tredje är det som är helt nytt – tekniska verktyg för att hantera stora mängder data som ger möjligheter till analyser och automatisering med hjälp av AI, säger Jimmy Larsson.

Vill du veta mer om inbound marketing och datadrivna kampanjer, kontakta Jimmy Larsson.