Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Jobba hos oss
Julgåva
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Narva växer
Nyhet
Spaning
Tävling

Narva finalist i Digital Communications Awards

Med kampanjen ”Om jag var socialminister” har Narva kvalificerat sig som finalist i de fyra kategorierna: Strategy of the Year, Associations & NGOs, Public Affairs och Multi Channel Communications i den europeiska tävlingen Digital Communications Awards.

 
Vinnarna utses den 28 september efter att de nominerade teamen live-pitchat sina projekt inför juryn som består av kommunikations­proffs från hela Europa. Digital Communications Awards är en prestigefull tävling som arrangeras av Quadriga University of Applied Science sedan 2011 i syfte att belöna Europas mest framstående kampanjer och innovationer inom digitalt och sociala medier.

”Om jag var socialminister” är en påverkans­kampanj med digital kärna som belyser hur bristen på resurser inom barncancer­vården skapar stress hos sjuka barn, deras familjer och vårdpersonal. Med tre barncancer­överlevares berättelser som bärande strategi skapades stor uppmärksamhet och viral spridning som banade väg för ett möte med socialminister Annika Strandhäll. Initiativet ledde till att socialministern utlovade en satsning om 1,5 miljoner kronor på cancervården.

Kampanjen belönades tidigare i år med dubbla guld på Polaris Awards i London och brons i Stora PR-priset.