Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Inför valet
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar

Narva är Elgigantens nya pr-byrå

Nu storsatsar Elgiganten på två huvudfrågor: digitalt utanförskap och hållbarhet. För att hjälpa dem har de valt Narva som ny pr-byrå.

Elgiganten och Narva inledde sitt samarbete i början av sommaren.

– Vi valde Narva på grund av byråns breda erfarenhet och den expertkompetens som ryms inom företaget. Vi har fått en mycket bra start och vi märker att Narva kan våra frågor. Nu ser vi fram mot att jobba vidare med vår nya pr-byrå, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

När Elgiganten i juni stängde böckerna för helåret stod det klart att hemelektronikjätten hade gjort ett rekordår. Omsättningen låg på 15,8 miljarder och tillväxten hade ökat med 17 procent. I försäljningsutfallet syns tydliga effekter av pandemin där kunder har fått hjälp att välja bland alla de produkter som kan underlätta vardagen i tiden som vi befinner oss i.

När nu samhället öppnar upp igen vill man lyfta blicken och storsatsa på samverkan med olika aktörer och bidra i samhällsutvecklingen. Elgigantens fokus ligger framför allt på digitalt utanförskap och hållbarhet. Tillsammans med Narva vill man nu dra nytta av sin närvaro i hela landet och all den kompetens och kunskap som 3 500 medarbetare kan erbjuda.

– Det känns jätteroligt att jobba tillsammans med Elgiganten. Projekt i gränslandet mellan marknads-pr och påverkan passar oss väldigt väl. Elgiganten är ett företag som präglas av engagemang och en vilja att i samarbete med andra aktörer driva förändring, säger Bertil Wassén som är projektledare hos Narva.