Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Marknadsföring på sociala medier med Motion Graphics

Bilder som tas till liv med hjälp av rörelse är ett bevisat effektivt sätt att fånga uppmärksamhet i sociala medier.

Personer som är födda från mitten av 90-talet och framåt börjar växa upp till köpstarka konsumenter, en generation som är svår att nå med traditionell marknadsföring. Denna generation kallas, Generation Z. De har sedan barnsben använt smarta telefoner och trådlöst internet och tar inte in budskap på samma sätt som tidigare generationer. Vilket betyder delvis att kommunikation via text inte uppskattas, de vill ha bild eller ännu bättre om företag kommunicerar i videoformat.

Marknadsförare har under en längre tid använt sig av video i sin kommunikation och Motion Graphics i form av GIFs, slo-mo och loop-sekvenser blir allt vanligare. Denna utveckling har skett för att man ser att besökarens uppmärksamhet fångas av rörlig bild.

Motion Graphics i sociala medier marketing kan bidra till ökad trafik på din webb, och det har visats att webbsidor som innehåller videor behåller kvar sina besökare 2,6 gånger längre tid än vad de hemsidor som inte har videor gör.

Vill du ha hjälp med att öka trafiken med Motion Graphics, kontakta oss.

Läs hela artikeln om varför och hur du använder Motion Graphics.