Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Vinst

”Larma gärna en gång för mycket”

När Narva Crisis Lab genomfördes den 21 februari berättade Martin & Serveras kommunikationschef Christina Gezelius för deltagarna om utmaningarna och lärdomarna från att arbeta med krishantering i livsmedelsbranschen.

Christina berättade även om vikten av att tänka på målgruppsanpassad kriskommunikation, och om att komma ihåg den interna kommunikationen under en kris. Hon påminde om vikten att uppmuntra den egna organisationen att larma i stället för att på egen hand försöka lösa ett problem som har uppstått.

Crisis Lab är en digital plattform som Narva arbetar med för att öva kunder i krishantering, inte minst när det gäller sociala medier. Ett trettiotal inbjudna gäster fick öva på ett fiktivt scenario under ledning av Narvas Annika Sundström och Elisabeth Weidlertz. Internkommunikation, medial uppmärksamhet, budskap och roller ingick i de strategier som grupperna fick möjlighet att utveckla och diskutera.

Avslutningsvis gick Christian Lundgren igenom viktiga delar före, under och efter en kris, delar som ett företag till stor del kan förbereda innan krisen är ett faktum.