Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Spaning
Tävling
Vinst

Guld till ”Om jag var socialminister”

I fredags kväll blev det klart att Narva kammade hem första pris med kampanjen ”Om jag var socialminister” för Barncancerfonden i Digital Communication Awards.

Kampanjen utsågs som vinnare i kategorin Public Affairs efter att ett team från Narva med en live-pitch övertygat juryn om initiativets effekt och påverkan.

– Det har varit en viktig resa att med Axel, Isak, Freja och Barncancerfonden lyfta konsekvenserna av bristen på resurser inom barncancervården. Vi är otroligt stolta över kampanjen och hoppas nu den utlovade satsningen på barncancervården blir av oberoende av vilken koalition som leder Sverige, säger Narvas Jimmy Larsson och Sara Wretblad, som varit med och utvecklat kampanjen.

”Om jag var socialminister” är en påverkans­kampanj med digital kärna som belyser hur bristen på resurser inom barncancer­vården skapar stress hos sjuka barn, deras familjer och vårdpersonal. Med tre barncancer­överlevares berättelser som bärande strategi skapades stor uppmärksamhet och viral spridning som banade väg för ett möte med socialminister Annika Strandhäll. Initiativet ledde till att socialministern utlovade en satsning om två miljarder kronor på cancervården, där barncancervården är ett prioriterat område. En satsning som representanter från övriga politiska partierna nu också står bakom.

Digital Communications Awards är en prestigefull tävling som arrangeras av Quadriga University of Applied Science sedan 2011 i syfte att belöna Europas mest framstående kampanjer och innovationer inom digitalt och sociala medier.

Kampanjen belönades tidigare i år med dubbla guld på Polaris Awards i London och brons i Stora PR-priset.