Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Chattbotten Ralph stärker Legos relation till kunderna

Chattbottar har varit på tapeten länge, och med hjälp av digitaliseringens stora framsteg har bottar blivit både smartare och snabbare.

Under det senaste året har chattbottar blivit en funktion allt fler företag använder sig utav för att enkelt kunna kommunicera med sina kunder. Konversationer pågår ständigt och varje dag skickas det över 100 miljarder textmeddelanden. Detta är en trend som bland annat Lego har dragit nytta av och chattbotten Ralph föddes, ett bra och konkret exempel på hur chattbottar fungerar. Idag är det viktigast för kunderna att få snabba svar på sina frågor och vikten i att prata med en riktigt person istället för en bott väger inte lika tungt. 91 procent av konsumenterna menar att de blir mer shoppingbenägna om de blir igenkända av webbsidan och utifrån tidigare besök får relevanta erbjudanden.

Utvecklingen går framåt och användning av chattbottar ökar eftersom det underlättar arbetet i företagens kommunikation med kunder, oavsett bransch. Chattbottar kan bland annat hjälpa till att ge snabbare svar, minska köer och ge enkel vägledning igenom ett problem.
Kontakta oss för att se hur vi kan hjälpa till att effektivisera erat arbete, i form av chattbottar.

Läs om Legos chattbott Ralph här.