Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Inför valet
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samarbete
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar
SEB – We know all the best spots

SEB gav oss på Narva uppdraget att ta fram ett kreativt koncept för att marknadsföra deras valutaaffär mot företag och institutionella kunder utanför Skandinavien.

För att positionera SEB som expert på skandinaviska valutor behövde vi stärka kopplingen mellan varumärket och hemmamarknaden. Med insikten om att de skandinaviska platserna är ännu mer exotiska* än dess valutor blev strategin att, precis som när du besöker ett nytt land, fråga en ”local” för att hitta de riktigt bra platserna.

Resultatet blev en kampanj med digitala annonser och Linkedin-annonser


*Exotisk valuta är en term för mindre valutor.

 


I valutahandel är en spot ett välkänt begrepp för vad en valuta kostar just i stunden som man köper.

 


Scandies är ett smeknamn för svenska, norska och danska kronor.

 

SEB Annons i uppslag