Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Inför valet
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samarbete
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webbinar
Webinar

Dove erbjuder mer än produkter för hud och hår. Genom Dove Projekt Självkänsla (DPS) hjälper de även föräldrar, mentorer, lärare och ungdomsledare att utbilda barn och unga i självkänsla. Sedan 2004 har de nått över 69 miljoner människor i 142 länder.

Vårt uppdrag
Vi på Narva fick i uppdrag att nå ut till ännu fler. Vi skulle göra det genom att stödja och stärka upp en köpt kampanj med PR-aktiviteter i Norden. Vår utgångspunkt var en undersökning från Syno International. Den visade att flickor så unga som tio år förändrar sitt utseende med filter och appar, när de ska lägga upp bilder på sig själva i sociala medier.

Ett turnerande fotobås
För att nå så många som möjligt tog vi fram en mix av traditionell PR, samarbeten med ambassadörer och eventmarknadsföring. Vi visualiserade problematiken med ett traditionellt fotobås. Eftersom du inte kan redigera bilderna i ett fotobås gav det oss ett utmärkt tillfälle att prata om effekterna av retuscherade bilder och orealistiska skönhetsideal. Vi tog sen fotobåset på turné i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.

Narva stod för både idé och utförande. Vi koordinerade även projektet och samarbetade med lokala aktörer, eventbyrå och Doves mediebyrå. På så sätt kunde vi synka den köpta kampanjen med eventen, PR-aktiviteterna och ambassadörernas medverkan för maximal effekt.

Resultatet
Kampanjen fick ett omfattande genomslag i alla de nordiska länderna. En mängd artiklar publicerades varav en debattartikel och en djupintervju med en av våra ambassadörer. Och över 1000 personer fotograferade sig i fotobåset, vilket skapade många spännande diskussioner med ungdomar och föräldrar på plats.