Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webinar

Läkemedelsbolaget Bayer ville hitta ett sätt att höja kunskapsnivån kring benartär­sjukdom, och rädda liv. Men intresset för ålders­relaterade sjukdomar är lågt. Vi behövde hitta en kreativ lösning som skulle uppmuntra både anhöriga och patienter att vara vaksamma på symtomen och riskerna med benartär­sjukdom, utan att alarmera. Något som skulle väcka intresse och igenkänning och som kunde hjälpa fler till rätt behandling.

För att skapa intresse kring ämnet satte vi fingret på problemet, bokstavligen. Livsviktig information om sjukdomen förpackades i lättsamma filmer som spreds i sociala medier, på en dedikerad landnings­sida och inte minst i väntrummet via patient-TV. En checklista togs fram i syfte att fungera som stöd för patienten i mötet med vården. Det gav resultat. Över 60 000 personer besökte landnings­sidan under kampanj­perioden och 10 000 personer laddade ner check­listan. Bäst av allt, Bayer lyckades nå ut med information kring en av våra minst kända, och mest allvarliga folksjukdomar.

Uppdraget
– Konceptutveckling
– Rörlig produktion
– Webbdesign
– Textproduktion