Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Barncancerfonden väljer Narva

Barncancerfonden väljer Narva efter en omfattande byråpitch. Narvas uppdrag är att arbeta med påverkan för att förbättra förutsättningarna för sjukvård och forskning inom barncancerområdet.

– Vi är oerhört stolta över att få fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Barncancerfonden, säger Helen Krut, kundansvarig och seniorkonsult på Narva.

Barncancerfonden och Narva har samarbetat ända sedan 2011. Inriktningen var från början att arbeta med barncancerfondens foskningskommunikation och PR inom forskningsområdet. Idag omfattar uppdraget för Barncancerfonden såväl strategiskt stöd inom public affairs som marknads-PR.

Under 2018 vann Barncancerfondens och Narvas kampanj ”Om jag var socialminister” flera utmärkelser både i Sverige och internationellt med bland annat dubbla guld i Polaris Awards samt guld i Digital Communications Awards.

Byrån korades 2018 till Nordens bästa byrå i den internationella tävlingen SABRE Awards. I samma tävling utsågs Narva dessutom till världens bästa byrå inom hälsoområdet.

Barncancerfonden valde efter samma pitch att också jobba med byråerna OTW, Garbergs och Carat.

Läs mer på Barncancerfondens hemsida