Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Veckans spaning
Vinst

Barncancerfonden och Narva stolta bronsmedaljörer i Stora PR-priset 2017

Igår kväll kammade Narva och Barncancerfonden hem brons i Stora PR-priset med kampanjen #TopsaFörlivet som genomfördes i samarbete med Tobiasregistret.

Kampanjen aktiverades under Almedalsveckan 2016 med målet att rekrytera fler stamcellsgivare för att öka möjligheterna till överlevnad bland svårt sjuka barn och vuxna. #TopsaFörLivet resulterade i hela 3 750 nya potentiella givare. I september 2016 gjordes den första matchningen med en person som topsade sig i Visby.

Juryns motivering löd:
Med gott syfte, ett smalt problem och stort mål att rädda liv, krävdes en spetsig strategi för att komma de styrande in på kroppen. Lösningen är inte originell men klok, effektiv och resultatinriktad. Kampanjen kombinerar kreativt traditionella och nya PR-verktyg med genomtänkt strategi och smart val av plats. Resultatet räddade ett liv direkt men gav kunskap till tusen hur enkelt det kan vara att ge cancersjuka barn möjlighet till ett långt nytt liv