Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Frukostseminarium Stockholm
Inbound marketing
Jobba hos oss
Julgåva
Krisövning
Lunchseminarium
Lunchseminarium Göteborg
Lunchseminarium Stockholm
Mingel
Narva lanserar
Narva växer
Nyhet
Samtal
Spaning
Tävling
Tips
Veckans spaning
Vinst
Webinar

Åtta energikickar – här hittar du Narvas webinarier

Har du missat någon av Narvas webinarier? Här hittar du spännande samtal och diskussioner med Narvas experter och spännande gäster.

Fem fototrender som påverkar ditt varumärke
Jarl Fernaeus och Robert Gramner, två av Narvas mest erfarna art directors och bildexperter, tar temperaturen på fototrenderna som är mest intressanta just nu och funderar på vägen framåt. De delar med sig av vilka trender inom fotografi du bör ha koll på – och förklarar hur du kan dra nytta av dem i din egen marknadsföring och kommunikation.

Se webinariet här

Kriskommunikation och cyberattacker
Cyberattacker är ett prioriterat säkerhetshot för många svenska bolag. Återkommande rapporteras om företag som drabbas och osäkerheten kring konsekvenserna är stor.

Ett av de mest uppmärksammade fallen på senare tid är den börsnoterade teknikhandelskoncernen Addtech. Nästan 80 av dess 130 bolag slogs ut. Christian Lundgren, head of corporate på Narva, samtalar med Addtechs kommunikationschef Kerstin Danasten och IT-chef Jesper Särnholm, som berättar om cyberattacken och delar med sig av sina lärdomar.

Se webinariet här

Det mesta av det bästa i årets reportingskörd
Narva har för sjätte året i rad analyserat de senaste års- och hållbarhetsredovisningarna från de 228 största svenska börsbolagen. I detta webinar presenterar Mette Byström, seniorkonsult, och Johan Säwensten, seniorkonsult och chef för team sustainability på Narva, flera tydliga trender som präglat rapporteringsåret 2019 och visar de bästa exemplen på svenska och internationella års- och hållbarhetsredovisningar.

Se webinariet här

Digital marknadsföring – nio misstag du vill undvika
Nästan alla använder digitala kanaler för att skapa affärer, bygga förtroende och locka nya medarbetare. Men hur undviker man att trampa snett när traditionella kanaler byts ut mot digitala?

Tim Mårtensson och Emma Jogic, två av Narvas digitala experter, delar med sig av de nio vanligaste misstagen företag och organisationer gör med sin digitala närvaro.

Se webinariet här

Inget Almedalen – nya grepp för påverkan och public affairs
Hur bör man som företag och organisation agera när viktiga arenor som Almedalen är inställda? Den utmaningen har blivit allt svårare när fysisk distansering påverkar hela samhället.

Narvas påverkansexperter Emma Jogic (tidigare digital ledare på Moderaterna i Stockholm stad och län) och Kalle Hindrikes (tidigare kommunikationschef på Socialdemokraterna i Stockholmsregionen) delar med sig av de senaste trendspaningarna och konkreta råd om hur du når beslutsfattare.

Se webinariet här

Hållbara affärer med FN:s globala mål
Vid FN:s toppmöte 2015 antog världens stats- och regeringschefer 17 globala mål och Agenda 2030 för hållbar utveckling. Länderna åtog sig att fram till år 2030 leda världen mot en hållbar och rättvis framtid. Nu är det bara tio år kvar till 2030. Är världen på rätt väg och vilka är de största utmaningar vi har kvar att adressera?

Carl Cederschiöld, CFO Handelsbanken, Malin Ljung Eiborn, hållbarhetsdirektör BillerudKorsnäs och Gabriel Wikström, nationell samordnare för Agenda 2030 deltar i en paneldiskussion som leds av Mehri Mir och Jessica Borssén på Narva.

Se webinariet här

ESEF & XBRL – Så kommer du igång
Från och med räkenskapsåret 2020 ska alla företag med värdepapper noterade på en EU-reglerad marknad skicka in årsredovisningen digitalt. Detta sker via ett elektroniskt rapporteringsformat som använder informationsstandarden XBRL. Införandet av ESEF ställer nya krav på hur börsbolagen planerar, producerar och presenterar sina årsredovisningar.

Förutom en konkret genomgång av vad direktivet innebär, och exempel på olika alternativ för att tagga rapporten i XBRL så passar vi på att diskutera hur detta kan påverka årsredovisningsprocessen och spana framåt mot hur vi tror att årsredovisningarna kommer förändras.

I panelen deltar Carina Janelid, Investor Relations Manager, Telia Company, Karl-Magnus Westerberg, Försäljningschef Norden, CtrlPrint och Adam Lindblom, kommunikationskonsult, Narva. Paneldiskussionen leds av Johan Säwensten, seniorkonsult och chef för team sustainability på Narva.

Se webinariet här

Hållbarhet och kommunikation – så lyckas du
Corona-krisen och dess ekonomiska konsekvenser gör hållbarhetsfrågorna ännu mer brännheta när vi nu gått in i ett avgörande decennium. Det har kallats ”The decade to deliver” – decenniet då vi måste göra avgörande insatser för att nå de 17 globala hållbarhetsmål som världens länder enats om under parollen Agenda 2030.

Vad är status idag? Och vad krävs för att vi ska kunna lösa de gigantiska utmaningar som de globala målen adresserar?

Två av Narvas hållbarhetsexperter, Johan Säwensten och Ellen Alm, berättar om hur hållbarhetsfrågor i grunden förändrar hur bolag gör affärer och vad kommunikation kan göra i kampen för hållbar utveckling.

Se webinariet här