Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
After work
Case
Föreläsning
Frukostseminarium
Jobba hos oss
Lunchseminarium
Narva växer
Spaning
Tävling

Digitala trender och spaningar

”Testa alltid. Det som fungerar idag fungerar inte alltid imorgon, men det som fungerade igår kanske fungerar idag”

Det var ett av många tips som delades ut när Jimmy Larsson, chef över Team Marketing på Narva, talade under onsdagens inspirationsseminarium. Denna gång var det fokus på digitala trender och spaningar.

Jimmy pratade om hur vi idag har unika möjligheter och flertal verktyg för att nå ut snabbt och billigt. Exempel som togs upp var bland annat hur AI och chat-bottar kommer att förändra vår syn på varumärken. Det finns många anledningar till varför vi behöver fokusera på digital marknadsföring – bland annat bättre ROI, tydligare mätningsmöjligheter, resultat i realtid och det kan dessutom generera delningar som bidrar till ökat engagemang hos mottagaren.

Det blev en genomgång av Narva och Barncancerfondens senaste kampanj ”Om jag vore socialminister” med fokus på PRTM (Planned Real-Time Marketing). Vi fördjupade oss i A/B-tester och segmenteringar i ett nytt digitalt klimat. Seminariet avrundades med intressanta exempel på olika tillvägagångssätt vid optimering av digitala kampanjer.